Rząd szuka pieniędzy na drogi- artykuł w Pulsie Biznesu
Poniżej załączamy fragment artykułu z Pulsu Biznesu Pani Katarzyny Kapczyńskiej, w którym Dyrektor Zarządzający Dartom udzielił eksperckiej wypowiedzi.
"Rychłe rozszerzenie systemu opłat za przejazd ciężarówek jest niemal pewne. Gdyby dodatkowe wpływy nie wystarczyły na inwestycje drogowe, trzeba będzie mocniej zadłużyć Krajowy Fundusz Drogowy.
Projekt rządowego programu budowy dróg do 2033 r. przewiduje inwestycje o wartości około 190 mld zł. Równocześnie trwa realizacja wielu zadań z planu na lata 2014-25, których łączny koszt został przez rząd oszacowany na ponad 100 mld zł.
Skąd wziąć na to pieniądze? Nie ma ich wystarczająco dużo w Krajowym Funduszu Drogowym, którego długi szybko rosną - konkretnie do 83,89 mld zł na koniec października.
...
Alternatywnym rozwiązaniem dla zwiększania długu czy zmniejszania wydatków są wspomniane przez Rafała Webera wyższe od założonych w planie wpływy z pozostałych kategorii.
Mytem zostaną objęte autostrady i ekspresówki zbudowane po 2017 r. Można się więc spodziewać, że do systemu, który od tamtego czasu nie był rozszerzany, włączonych zostanie około 1,5 tys. km nowych tras.
Martwi to przewoźników drogowych.
- Ta zima będzie bardzo ciężka, drożeje właściwie wszystko i wielu przewoźników nie przetrwa. Wolelibyśmy, żeby rząd nie rozszerzał sieci płatnych dróg albo przynajmniej przesunął to o pół roku. Wielu przewoźników nie jest w stanie przenieść rosnących kosztów na klientów – podkreśla Andrzej Szymański, dyrektor zarządzający firmy Dartom."
Cały artykuł dostępny jest pod linkiem
Źródło: Puls Biznesu