OSŁABIENIE POLSKIEJ SIŁY

 

Przewidywane katastrofalne skutki MiLoG (niemiecka ustawa o pensji minimalnej) nie dotknęły polskiego transportu, lecz jak ostrzega Paweł Trębacki, dyrektor generalny Raben Transport, jest to cisza przed burzą. Dla osób będących poza branżą transportową, wydaje się, że przewoźnicy nie powinni narzekać, o czym świadczy stabilny poziom liczby zleceń, spadek cen paliw, nieznaczny wzrost stawek przewozów. Jednak- jak tłumaczy dyrektor zarządzający Dartom Andrzej Szymański- branża widzi te kwestie trochę inaczej, „wyższe stawki za przewóz to najprawdopodobniej tylko czasowy efekt braku wystarczających mocy przewozowych wobec pewnego ożywienia w gospodarce UE. Pociągnęło to za sobą zwiększone zamówienia na tabor […].

Kryzys z 2008 roku odcisnął swój znak w większym stopniu na przewoźnikach z zachodniej Europy niż na polskich firmach transportowych, czego efektem była dominacja tych pierwszych w przewozach międzynarodowych w Europie. Obecnie „udział w europejskich przewozach kabotażowych pojazdów zarejestrowanych w Polsce wynosi 24 proc., natomiast udział w tym zestawieniu Holandii tylko 11 proc.”. Sukces polskich przewoźników  „stał się solą w oku dla przewoźników z innych krajów, którzy zaczęli tracić rynek”, przez to np. w Niemczech i we Francji wprowadzono przepisy ograniczające możliwości transportowe przewoźników z Polski i nie tylko, jak mówi Andrzej Szymański.

Po więcej informacji zapraszamy do artykułu z Pulsu Biznesu załączonego poniżej.

 

Artykuł z Pulsu Biznesu NR 184 z dnia 24.09.2015

×

Dartom - Cookies HTTP info:

Używamy plików cookies na naszej stronie internetowej. Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej, bez zmiany ustawień prywatności przeglądarki, wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych takich jak adres IP czy identyfikatory plików cookies. Pamiętaj, że zawsze możesz zmienić ustawienia dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce. Więcej informacji znajdziesz w naszej polityce prywatności.

Niezbędne pliki cookie

Te pliki cookie są niezbędne do działania strony i nie można ich wyłączyć. Służą na przykład do utrzymania zawartości koszyka użytkownika. Możesz ustawić przeglądarkę tak, aby blokowała te pliki cookie, ale wtedy strona nie będzie działała poprawnie. Te pliki cookie pozwalają na identyfikację np. osób zalogowanych.

Zawsze
aktywne

Analityczne pliki cookie

Te pliki cookie pozwalają liczyć wizyty i źródła ruchu. Dzięki tym plikom wiadomo, które strony są bardziej popularne i w jaki sposób poruszają się odwiedzający stronę. Wszystkie informacje gromadzone przez te pliki cookie są anonimowe.

Odmowa Zgoda na wszystkie