KONSOLIDACJA W IMIĘ ROZWOJU - "PULS BIZNESU" 10 października 2013

 

Wczoraj zakończono dziesiątą edycję Forum Polskich Menedżerów Logistyki, organizowaną przez "Puls Biznesu". Pierwszego dnia podsumowano najważniejsze wydarzenia minionych 10 lat na rynku TSL. Zapytalismy specjalistów z branży, jak - bogatsi o doświadczenia z przeszłości - widzą najbliższą przyszłość polskiej logistyki.

Błędy dużych  

- Jeszcze kilka lat temu myliłem się co do prognoz. Myślałem, że duże firmy transportowe wiedzą, co robią, a okazało się, że nie wiedziały. Przykładem może być upadek Rico. Bardzo dużych przedsiębiorstw z tej branży już praktycznie nie ma, a więksi raczej nie będą powiększać flot. Jest za to dużo mniejszych przedsiębiorców - ocenia Andrzej Szymński, dyrektor zarządzający w firmie Dartom. Jego zdaniem, nie doszło jeszcze do przewidywanej konsolidacji w branży, ale mimo wszystko w tę stronę pójdzie rynek i duże firmy będą skupiać mniejsze i nimi zarządzać.

- Warto pamiętać, że chociaż Polska ma duży udział w europejskich przewozach drogowych, to rentowność zachodnich firm transportowych jest wyższa. Małe firmy często nie potrafią prawidłowo oszacować kosztów, zaniżają stawki za usługi, balansując na granicy opłacalności, a często prowadząc nieopłacalny biznes. Przekonują się o tym po czasie, kiedy często jest już za późno - dodaje Andrzej Szymański.

Więksi mogą więcej

Podobnego zdania jest Arkadiusz Filipowski, dyrektor handlowy i członek zarządu Pekaesu, który również przyszłość widzi w konsolidacji. - To jak będzie wyglądał sektor TSL w przyszłości zależy w dużej mierze od gospodarki, ale pozytywne prognozy pozwalają myśleć, że także w logistyce będziemy obserwować dalszy rozwój (...) Poza rozwojem kolejną tendencją będzie konsolidacja sektora TSL.

Konsolidację przewiduje też Piotr Pawłowski - dyrektor handlowy, prokurent w OT Logistics. Nastąpią kolejne przejęcia (...)

Bez kolejowych rewolucji

Przewidywania odnośnie do roli kolei można podsumować krótko - w najbliższych latach transport drogowy utrzyma swoją pozycję.

Zdaniem Andrzeja Szymańskiego, pociągi to dobry sposób przewozu ładunków masowych, ale kiedy klient chce dostarczyć coś szybko i w konkretne miejsce, najlepszym wyjściem jest transport drogowy.

- Wiele firm zagranicznych odchodzi od modelu bezpośrednich przewozów z Zachodu na Wschód na rzecz budowania hubów przeładunkowych w Polsce. W przyszłości widzę pozycję naszego kraju jako miejsca łączącego transportowo Zachód ze Wschodem - dodaje Andrzej Szymański.  

Pełna treść arykułu dostępna w "Puls Biznesu" - 10 października 2013

×

Dartom - Cookies HTTP info:

Używamy plików cookies na naszej stronie internetowej. Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej, bez zmiany ustawień prywatności przeglądarki, wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych takich jak adres IP czy identyfikatory plików cookies. Pamiętaj, że zawsze możesz zmienić ustawienia dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce. Więcej informacji znajdziesz w naszej polityce prywatności.

Niezbędne pliki cookie

Te pliki cookie są niezbędne do działania strony i nie można ich wyłączyć. Służą na przykład do utrzymania zawartości koszyka użytkownika. Możesz ustawić przeglądarkę tak, aby blokowała te pliki cookie, ale wtedy strona nie będzie działała poprawnie. Te pliki cookie pozwalają na identyfikację np. osób zalogowanych.

Zawsze
aktywne

Analityczne pliki cookie

Te pliki cookie pozwalają liczyć wizyty i źródła ruchu. Dzięki tym plikom wiadomo, które strony są bardziej popularne i w jaki sposób poruszają się odwiedzający stronę. Wszystkie informacje gromadzone przez te pliki cookie są anonimowe.

Odmowa Zgoda na wszystkie