Specjalistyczny tabor wydłuża okres zwrotu inwestycji - "Gazeta Prawna" 30 maj 2007.

Latem wzrasta spożycie produktów chłodzonych i mrożonych. Również farmaceutyki wymagają większej ostrożności i niższej temperatury podczas transportu. Ceny za obsługę logistyczną zwłaszcza leków, mogą być wyższe nawet dwukrotnie. Brakuje specjalistycznych samochodów chłodni.

Niektóre leki medyczne, próbki diagnostyczne, lody, ryby, wymagają transportu w temperaturach ujemnych. Zachowanie temperatury w czasach tak wysokiego postępu technologicznego wydawałoby się zadaniem bardzo łatwym. Jednakże, jak się okazuje, to główny problem większości dostawców usług dla produktów mrożonych.
(...) Na Polskim rynku są firmy, które ściśle specjalizują się w tego typu transportach i mają przystosowane floty samochodowe. Są to zarówno duzi gracze, jak i małe niszowe firmy, często obsługujące jednego klienta.
Podstawową barierą świadczenia tego typu usług jest cena zakupu samochodu chłodni, a także koszty uzyskania odpowiednich zezwoleń na przewóz artykułów spożywczych, czy też farmaceutyków.
Cena zakupu naczepy chłodni wynosi co najmniej 120 proc. ceny plandeki, przy czym chłodnia ma krótszą żywotność i droższą eksploatację – mówi Andrzej Szymański, dyrektor handlowy firmy transportowej Dartom.
W celu wytworzenia odpowiedniej temperatury w naczepie zainstalowany jest agregat. Jego zadaniem jest podgrzać lub schłodzić powietrze w ładowni.
Z powodu zużywanego przez agregat paliwa, wzrastają koszty transportu tym specjalistycznym taborem. Do tego dochodzą dodatkowe obostrzenia – kierowca musi przejść uzupełniające badania lekarskie, otrzymać zaświadczenie z sanepidu, że jest zdrowy i nie przenosi żadnych chorób. Chłodnia również musi posiadać certyfikat. Stąd też wyższe stawki za przewóz artykułów spożywczych w warunkach kontrolowanych – mówi Andrzej Szymański.
(...) Wysokie koszty zakupu specjalistycznego taboru, a później jego utrzymania, mogą wydłużać okres zwrotu takich inwestycji. Zwłaszcza, że największe nasilenie transportu niektórych towarów odbywa się sezonowo i trwa kilka miesięcy w roku. A jak twierdzą specjaliści, prawdziwa logistyka może rozwijać się wtedy, gdy spożycie będzie na dostatecznie wysokim poziomie.


Treść całego artykułu znajduje się w “Gazeta Prawna” 30 maj 2007.

×

Dartom - Cookies HTTP info:

Używamy plików cookies na naszej stronie internetowej. Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej, bez zmiany ustawień prywatności przeglądarki, wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych takich jak adres IP czy identyfikatory plików cookies. Pamiętaj, że zawsze możesz zmienić ustawienia dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce. Więcej informacji znajdziesz w naszej polityce prywatności.

Niezbędne pliki cookie

Te pliki cookie są niezbędne do działania strony i nie można ich wyłączyć. Służą na przykład do utrzymania zawartości koszyka użytkownika. Możesz ustawić przeglądarkę tak, aby blokowała te pliki cookie, ale wtedy strona nie będzie działała poprawnie. Te pliki cookie pozwalają na identyfikację np. osób zalogowanych.

Zawsze
aktywne

Analityczne pliki cookie

Te pliki cookie pozwalają liczyć wizyty i źródła ruchu. Dzięki tym plikom wiadomo, które strony są bardziej popularne i w jaki sposób poruszają się odwiedzający stronę. Wszystkie informacje gromadzone przez te pliki cookie są anonimowe.

Odmowa Zgoda na wszystkie