"NA ŻÓŁTO I NA NIEBIESKO" o tym jak kolejne ciągniki RENAULT trafiły do firm braci Szumacherów

 

Pod koniec stycznia aż 50 nowych Renault Trucks T znalazło „dom” w Grodzisku Mazowieckim pod Warszawą.

40 nowych ciągników trafiło do firmy DARTOM, a 10 do spółki PRYMUS Transport. Obie firmy działają już od niemal ćwierć wieku, w obu też pojazdy ciężarowe Renault Trucks stanowią trzon taboru. Podobieństw jest jednak więcej - w obydwu szefują ludzie o tym samym nazwisku – bracia Dariusz i Grzegorz Szumacherowie.       
Nowoczesne ciągniki siodłowe Renault Trucks T otrzymały firmowe barwy dobrze znane nie tylko na polskich drogach - pojazdy DARTOMU mają żółte kabiny z ciemnozielonymi aplikacjami, a PRYMUSA ciemnoniebieskie z białymi znakami przewoźnika. W obydwu wersjach prezentują się bardzo efektownie. Bracia Szumacherowie odebrali je wspólnie, a kluczyki do nowych aut wręczyła im Małgorzata Kulis, dyrektor zarządzająca Volvo Group Trucks Rynku Europy Centralno-Wschodniej-Północnej. Uroczystość odbyła się w centrali firmy w podwarszawskim Młochowie.    
 
Zaczęli od jednego - DARTOM powstał w 1990 roku. Chociaż stare polskie przysłowie nie wróży dobrze wchodzącym w spółki, Dariusz Szumacher i Tomasz Bielecki nie mieli oporów przed jej założeniem. Cechowała ich nie tylko wspólnota interesów, ale także podobne podejście do realizacji celów.

 

"Zawsze byliśmy optymistami i z takim nastawieniem spoglądaliśmy w przyszłość. Spółka daje większe możliwości, łatwiej też jest prowadzić firmę, oczywiście pod warunkiem wspólnoty myślenia. A my wtedy mieliśmy ponad to niewiele więcej - tylko umiejętności i wiedzę oraz pierwsze doświadczenia z eksploatowania ciężarówki na własny rachunek" - wspomina Dariusz Szumacher, prezes DARTOMU.

 
DARTOM wkroczył na rynek przewozów z biurem spedycyjnym oraz jednym samochodem ciężarowym. Oczywiście był to używany pojazd, który ruszył na europejskie trasy. Firma wyspecjalizowała się w wożeniu żywności chłodniami, zarówno na eksport, jak i tej importowanej. Okazało się to na tyle opłacalne, że wspólnicy postanowili zasilić park maszynowy kolejnymi pojazdami. W 1991 kupili drugi ciągnik siodłowy, a w następnym roku zaczęła się trwająca do dzisiaj przygoda z Renault Trucks. W przyfabrycznym składzie aut używanych francuskiego producenta kupili dwa ciągniki Renault Major. W ówczesnej Polsce, kraju bezkrytycznej miłości do samochodów wyprodukowanych w Niemczech i bez dostępu do markowych serwisów, była to odważna decyzja. „Majorki” dobrze jednak odpłaciły się przewoźnikom z Grodziska Mazowieckiego za okazane zaufanie.

 

"Kiedy je kupowaliśmy miały na licznikach po 300 tys. km. Jeden z tych samochodów sprzedaliśmy dopiero w 2002 r. Przejechał w naszych barwach 1.200.000 km, a potem jeszcze dobrze służył kolejnemu właścicielowi " - dodaje D. Szumacher.

 
W 1995 roku przyszedł czas na skok jakościowy - tabor zaczęły zasilać pierwsze nowe auta i wbrew upodobaniom większości polskich przewoźników do aut zza Odry lub Bałtyku, były to także „renówki”. Przyczyną była ich dotychczasowa solidna służba oraz dobre relacje najpierw z francuskimi handlowcami, a już niedługo potem także z polską filią Renault Trucks. I ta owocna dla obu stron współpraca trwa do dzisiaj. Przez firmę przewinęło się 420 pojazdów Renault Trucks, w znakomitej większości modelu Renault Premium Route, a także 55 Renault Magnum. Nowe T wymieniły we flocie najbardziej „zasłużone” pojazdy. Dzisiaj dartomowska flota liczy 170 ciągników, z czego aż 140 to Renault Trucks. Poza nimi na zlecenia spedycji DARTOMU pracuje jeszcze ok. 160 zestawów należących do innych przewoźników.

 

"Przed zakupem testowaliśmy wiele samochodów, głównie pod kątem ekonomiki użytkowania, bo to w dzisiejszych realiach transportu najważniejszy czynnik. Nie bez znaczenia jest to, że mamy w taborze dużo pojazdów Renault Trucks. Od lat szkolimy kierowców, by wiedzieli jak najlepiej wykorzystać ich możliwości. Dzisiaj oszczędzanie nawet pół litra oleju napędowego na 100 km ma znaczenie w bilansie firmy. A wyniki z testów nowych Renault T były bardzo zachęcające. Eksploatację ułatwi nam też pełny kontrakt serwisowy. Do tego dostaliśmy bardzo ciekawą ofertę finansowania zakupu z Renault Trucks Financial Services" - mówi Dariusz Szumacher.

 
Bo mało palą - Flota PRYMUS Transport liczy 40 ciągników. Firma powstała w 1991 roku od jednego ciągnika siodłowego. Specjalizuje się w przewozach naczepami plandekowymi - standardowymi i typu mega. Realizuje także transporty stali w zwojach i papieru w rolach – wszystkie naczepy w jej taborze wyposażone są coil muldę przeznaczoną do bezpiecznego wykonywania takich zadań. Od 1995 roku PRYMUS ma też własną spedycję. W odróżnieniu od DARTOMU, tutaj pojazdy Renault Trucks stanowią 100 procent składu, chociaż trafiły do niego nieco później.

 

"Pierwszym pojazdem tej marki było u nas Premium 420 dCi kupione w 1998 roku, rok po premierze tego modelu. Potem były też Magnum, a od kiedy wprowadzona została norma Euro 5, kupowaliśmy już tylko Premium. To, że już od 17 lat kupujemy tylko ciężarówki Renault nie wynika z naszego sentymentu. Te samochody po prostu się sprawdzają. Przede wszystkim są ekonomiczne, nie ma też problemu z awaryjnością" - mówi Grzegorz Szumacher, prezes PRYMUSA.

 
Grzegorz Szumacher nie testował nowych Renault Trucks T przez zakupem. Wystarczyły mu wiadomości uzyskane od innych użytkowników, opinie i wyniki testów z branżowej prasy, a także oczywiście informacje od brata, w którego firmie testy były prowadzone.

 

"Poziom zużycia paliwa poniżej wyników uzyskiwanych przez nasze Premium Euro 5 to była znakomita rekomendacja. Poza tym te nowe pojazdy są bardzo nowoczesne, doskonale wyposażone i komfortowe. Kierowcy są zadowoleni" - dodaje szef PRYMUSA.

 
Bezpieczne finansowanie - Obydwie „bratnie” firmy z Grodziska Mazowieckiego zdecydowały się na długoterminowy najem pojazdów finansowany przez Renault Trucks Finacial Services, czyli firmę należącą do grupy Volvo.
"Największym atutem takiego rozwiązania jest jego prostota. Dostarczamy kompleksowe rozwiązanie, wszystko w ramach jednej faktury - pojazd, jego ubezpieczenie i kontrakt serwisowy, i to w walucie, w jakiej dokonują rozliczeń ze swoimi klientami, np. w euro. To zapewnia przewidywalność kosztów i ograniczenie ryzyka, a także mniej papierkowej roboty. O jakości naszej oferty świadczy to, że Dartom i Prymus a wraz z nimi połowa klientów Renault zaufała naszej firmie i wybrała finansowanie pojazdów za pośrednictwem RTFS. Od 20 lat rozwijamy się z naszymi klientami i świetnie znamy specyfikę branży transportowej. Tak jak w przypadku firmy Dartom i Prymus, z którymi nieprzerwanie współpracujemy od 15 lat, dla nas ważne jest długofalowe partnerstwo, oparte na zaufaniu i wzajemnym zrozumieniu. Każdego klienta traktujemy indywidualnie, bo każdy z nich jest dla nas ważny, a nie jest jednym z tysięcy rekordów bankowych.  Z nami, rozmawia im się znacznie łatwiej i szybciej finalizuje kontrakt. Bank czy też firma leasingowa, ma szereg dodatkowych, skomplikowanych procedur. Nie bez znaczenia jest też bezpieczeństwo" – jesteśmy leasingiem fabrycznym w dużej grupie kapitałowej, za którym stoi kapitał producenta pojazdówmówi Ewa Jezierska, Dyrektor Sprzedaży VFS Usługi Finansowe Polska.
 
 
Zachęcamy do obejrzenia filmiku z przekazania Renault Trucks T do firmy Dartom i Prymus:

 
 
×

Dartom - Cookies HTTP info:

Używamy plików cookies na naszej stronie internetowej. Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej, bez zmiany ustawień prywatności przeglądarki, wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych takich jak adres IP czy identyfikatory plików cookies. Pamiętaj, że zawsze możesz zmienić ustawienia dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce. Więcej informacji znajdziesz w naszej polityce prywatności.

Niezbędne pliki cookie

Te pliki cookie są niezbędne do działania strony i nie można ich wyłączyć. Służą na przykład do utrzymania zawartości koszyka użytkownika. Możesz ustawić przeglądarkę tak, aby blokowała te pliki cookie, ale wtedy strona nie będzie działała poprawnie. Te pliki cookie pozwalają na identyfikację np. osób zalogowanych.

Zawsze
aktywne

Analityczne pliki cookie

Te pliki cookie pozwalają liczyć wizyty i źródła ruchu. Dzięki tym plikom wiadomo, które strony są bardziej popularne i w jaki sposób poruszają się odwiedzający stronę. Wszystkie informacje gromadzone przez te pliki cookie są anonimowe.

Odmowa Zgoda na wszystkie